RCS’s beredskab under corona-pandemien

På baggrund af den aktuelle udvikling i udbredelsen af COVID-19 (Corona-virussen) pandemien, informeres kunder og samarbejdspartnere her om det aktuelle beredskab i RCS, som skal sikre vores medarbejderes helbred, vores kunders driftssikkerhed og service samt en generel ansvarlighed i forhold til den situation, samfundet befinder sig i.

Forretningskontinuitet

Selvom myndighederne nu har strammet retningslinjerne og anbefaler, at man helt undgår rejseaktivitet og indskrænker mødeaktiviteten, er RCS fortsat i stand til at opretholde driftssikkerheden og det nuværende serviceniveau.

Da service og driftssikkerhed er helt fundamentalt i RCS's ydelse til kunderne, har vi vagt (365/24/7), så hvis der opstår noget kritisk, kan i ringe til os. Alle led i RCS's arbejdsstyrke er i stand til at arbejde fra ethvert sted med internetadgang.

Vi sikrer endvidere servicen og driften i denne periode, gennem en frivillig ordning, hvor mange af vores medarbejdere arbejder hjemmefra.

RCS's retningslinjer

RCS følger corona-udviklingen tæt og efterlever regeringens og de danske myndigheders retningslinjer for hvordan virusspredningen begrænses bedst muligt.

Vi har opfordret medarbejdere til at arbejde hjemmefra. Derudover har vi indstillet al rejseaktivitet og eksterne møder forsøger vi at klare via digitale tjenester.

RCS-medarbejdere, der regelmæssigt besøger kunder, vil naturligvis overholde kundens retningslinjer for at begrænse virusspredning.

Vi følger udviklingen tæt og vil løbende opdatere kundeinformationen her på siden – ligesom vi naturligvis opretholder den almindelige, løbende dialog med vores kunder.

COVID-19-pandemien har i øjeblikket ingen indflydelse på vores serviceniveau og cloudcentres drift. For at sikre, at pandemien i den kommende tid fortsat ikke får nogen - eller kun minimal - indflydelse på vores levering af tjenester, har vi iværksat disse foranstaltninger:

  • Vi har implementeret en beredskabsplan for at sikre alle kritiske roller ift. Service og drift af vores løsninger.
  • Alle medarbejdere, er blevet bedt om at arbejde hjemmefra.
  • Alle rejser, der ikke er forretningskritiske, er indstillet.
  • Alle fysiske møder erstattes, så vidt muligt, med digitale møder.
  • Vi vurdere dagligt de seneste udviklinger.

Vi følger i det hele taget situationen tæt, vurderer risici løbende og vil tage de nødvendige skridt for at sikre at vi fortsat kan levere vores services.

Ved spørgsmål, der relaterer til situationen i enkelte afdelinger eller om det corona-beredskab, RCS har iværksat, opfordrer vi til at kontakte os her.