Seggelund selvbetjeningsrestaurant og Diner Transportable

Profil
Seggelund selvbetjenings-restaurant og Diner Transportable er en virksomhed med traditioner og historie, der går 3 generationer tilbage og starter i 1928. 

Her åbner Mathias Petersen sin købmandsforretning i Seggelund og omsætter for et dusin tøjklemmer. Heldigvis stiger omsætningen. Således udvides forretningen med benzintank og gartneri og undergår også en flytning, som får Seggelund til at starte Diner Transportable. Selve cafeteriet udvides i 70’erne, hvor der bliver plads til 200 mennesker. 

Seggelund er kvalitetsmad

Seggelund er kendt for sin afslappede selvbetjeningsrestaurant med rimelige priser og for at præstere kvalitetsmad lavet fra bunden af gode og friske råvarer.

Seggelunds behov i en IT-løsning

Seggelund havde behov for overblik over deres produktion af mad og over deres indkøb. De ønskede et overblik over det "Kolde køkken", deres grønt og det "Varme køkken". 

Desuden ønskede de et overblik over deres madressourcer, samt styr på medarbejdernes timeforbrug, hvilket de fik med RCS Tidsregistrering. Økonomien styres nu via SAP Business One og i SAP kan de nu også oprette menuer. Med deres nye Storkøkkenmodul fra RCS IT kan de nemt holde styr på menuer og produktion. De kan desuden holde styr på ændringerne i menuerne i forhold til den enkelte kunde, og dermed hvad der skal købes ind via deres produktionsplanlægning.

Seggelund vælger RCS IT som deres IT-samarbejdspartner

Seggelund har på IT-området valgt at samarbejde med RCS IT. De kompetencer RCS IT har inden for forretningsstyringssystemer kan hjælpe deres virksomhed med at få det maksimale ud af den tid, og de ressourcer de har. RCS ITs direktør og konsulent Robert Schytt har siden 1992 beskæftiget sig med at udvikle og tilrette systemer til forskellige typer af virksomheder og kender derfor til de almene behov og krav, en virksomhed har til et system.

Den løsning RCS IT har udarbejdet til Seggelund, er målrettet deres specifikke behov og imødekommer de opgaver, som opstår i dagligdagen på et cafeteria og i et cateringfirma.
Seggelunds løsning består derfor af SAP Business One, som er kernen i deres ERP-system, og dertil moduler udviklet af RCS til de virksomheder, som har nogle ekstrabehov.

Seggelund har i deres løsning udover SAP Business One tilvalgsmodulerne RCS Tidsregistrering (KommeGåJobTid) med kortlæsermodul, som danner basis for udregning af løn og giver mulighed for ledelsesrapporter med overblik over ressourcer og økonomi. Derudover har de valgt RCS Storkøkkenmodul særligt udviklet til catering-firmaer.

Tina fra Seggelund fortæller:

"Vi har været godt tilfredse med vores løsning fra RCS IT. Den har været med til at give os et større overblik. I starten er det selvfølgelig hårdt at komme i gang med at få lavet løsningen, så den passer til os, men når den først er lavet, så er det rigtig fint. Vi har fortsat et samarbejde med RCS IT, og vi får løbende tilrettet vores løsning. Vores samarbejde med RCS IT er vi glade for."
Tina Kliver Petersen, Seggelund Selvbetjeningsrestaurant og Diner Transportable